Yazar: Nick Usborne
Pek çok Web sitesi ziyaretçisi, önce ana sayfayı açar. Bu ziyaretçilerin çoğu, sitedeki diğer sayfaları görmeden ana sayfadan çıkar. Bu, kötü bir şeydir; çünkü ziyaretçilerinizin bir iki dakikalığına da olsa sitenizin tamamını görmesi için ciddi miktarda harcama yaparsınız.
Aşağıda, ziyaretçilerinizi ana sayfadan diğer sayfalara geçirecek ve onları müşteri olarak kazanma şansınızı artıracak üç yöntem sunuyoruz:
1. Sitenizin içeriğini öğrenmelerini sağlayın
Her ziyaretçiden sizin ne yaptığınızı ve sunduğunuzu bilmesini beklemeyin. Sitenize ilk kez gelen ziyaretçilerin çoğu, sitenizden ya da işinizden nasıl yararlanabileceğini bilmez. Yeni ziyaretçiye mümkün olduğunca hız kazandırmak için, sunduğunuz hizmeti ana sayfanın göze çarpan bir noktasında dokuz sözcüğü geçmeyecek biçimde ifade edin. Örneğin, "Macera Dolu Tatil Rehberiniz" ya da "Küçük Boy İşletmeler İçin Komple Muhasebe Çözümleri." Böylece, sitenizin amacını ve sunduklarını doğrudan söyleyerek ziyaretçilere doğru adreste oldukları hissini verirsiniz.
2. İlk tıklamayı ana sayfadan diğerlerine geçilebilecek şekilde yönlendirin
Ziyaretçilerinizin ana sayfanıza bakmaları ve bir sonraki adımlarının ne olacağına hızlı karar verebilmeleri çok önemli. Ana sayfadan diğerlerine geçiş için kolay anlaşılır ve harekete geçirici link'lerle yönlendirme yapın. Ziyaretçi, işine yarayacak bir link gördüğünde mutlaka tıklar. İlk tıklamaların sitenin içine girmeyi sağlayacak şekilde olmasına dikkat edin. Ziyaretçi, ana sayfanın ötesine bir kez geçtiğinde, artık sitenizin içine girmiş ve sitenizde daha uzun süre kalmasını sağlamak için elinize fırsat geçmiştir!
3. Çok fazla yönlendirme, hiç olmaması kadar kötüdür
Bazı ana sayfalar, ilk kez gelen ziyaretçiyi sitenin içine çekemedikleri için başarısız olurken, bazısı da çok fazla yönlendirme yaptığı için başarısız olur. Ana sayfada 50 farklı link olması, kullanıcıdan çok şey beklemek anlamına gelir. Genellikle, ilk kez gelen bir ziyaretçinin doğru link'i bulmak için çaba harcayacağı düşünülür. Oysa bu, pek fazla dayanağı olmayan bir varsayımdır.
Başka siteler de benzer nedenlerle, ama daha az sayıda link yüzünden başarısız olur. Bu sitelerde iç sayfalara ve satış sürecine giriş için net bir yol çizilememiştir. Her şey ana sayfaya taşınmıştır. Böylece, ziyaretçilerin kendilerine göre ayıklama yapacakları düşünülmüştür. Bu yaklaşım, pek çok durumda, yalnızca ziyaretçilerin aklını bulandırmakla kalır ve bir an evvel siteden çıkmalarına neden olur.
Fazla seçenek, kafa karıştırır.
Sonuç:
İşinizi gayet iyi biliyorsunuz. Başkalarının da ana sayfanızı sizin gibi hızlı ve eksiksiz anlamasını beklemeniz çok doğal. Oysa bu, ender rastlanan bir durum. Öyleyse, insanlara ne sunduğunuzu anlatın ve sitenin içine girilmesini sağlayacak, az sayıda, basit yönlendirmeler yapın. Açık olun. Seçenekleri azaltın. İnsanlara ne yapacaklarını söyleyin.
Aşağıda, ziyaretçilerinizi ana sayfadan diğer sayfalara geçirecek ve onları müşteri olarak kazanma şansınızı artıracak üç yöntem sunuyoruz:
1. Sitenizin içeriğini öğrenmelerini sağlayın
Her ziyaretçiden sizin ne yaptığınızı ve sunduğunuzu bilmesini beklemeyin. Sitenize ilk kez gelen ziyaretçilerin çoğu, sitenizden ya da işinizden nasıl yararlanabileceğini bilmez. Yeni ziyaretçiye mümkün olduğunca hız kazandırmak için, sunduğunuz hizmeti ana sayfanın göze çarpan bir noktasında dokuz sözcüğü geçmeyecek biçimde ifade edin. Örneğin, "Macera Dolu Tatil Rehberiniz" ya da "Küçük Boy İşletmeler İçin Komple Muhasebe Çözümleri." Böylece, sitenizin amacını ve sunduklarını doğrudan söyleyerek ziyaretçilere doğru adreste oldukları hissini verirsiniz.
2. İlk tıklamayı ana sayfadan diğerlerine geçilebilecek şekilde yönlendirin
Ziyaretçilerinizin ana sayfanıza bakmaları ve bir sonraki adımlarının ne olacağına hızlı karar verebilmeleri çok önemli. Ana sayfadan diğerlerine geçiş için kolay anlaşılır ve harekete geçirici link'lerle yönlendirme yapın. Ziyaretçi, işine yarayacak bir link gördüğünde mutlaka tıklar. İlk tıklamaların sitenin içine girmeyi sağlayacak şekilde olmasına dikkat edin. Ziyaretçi, ana sayfanın ötesine bir kez geçtiğinde, artık sitenizin içine girmiş ve sitenizde daha uzun süre kalmasını sağlamak için elinize fırsat geçmiştir!
3. Çok fazla yönlendirme, hiç olmaması kadar kötüdür
Bazı ana sayfalar, ilk kez gelen ziyaretçiyi sitenin içine çekemedikleri için başarısız olurken, bazısı da çok fazla yönlendirme yaptığı için başarısız olur. Ana sayfada 50 farklı link olması, kullanıcıdan çok şey beklemek anlamına gelir. Genellikle, ilk kez gelen bir ziyaretçinin doğru link'i bulmak için çaba harcayacağı düşünülür. Oysa bu, pek fazla dayanağı olmayan bir varsayımdır.
Başka siteler de benzer nedenlerle, ama daha az sayıda link yüzünden başarısız olur. Bu sitelerde iç sayfalara ve satış sürecine giriş için net bir yol çizilememiştir. Her şey ana sayfaya taşınmıştır. Böylece, ziyaretçilerin kendilerine göre ayıklama yapacakları düşünülmüştür. Bu yaklaşım, pek çok durumda, yalnızca ziyaretçilerin aklını bulandırmakla kalır ve bir an evvel siteden çıkmalarına neden olur.
Fazla seçenek, kafa karıştırır.
Sonuç:
İşinizi gayet iyi biliyorsunuz. Başkalarının da ana sayfanızı sizin gibi hızlı ve eksiksiz anlamasını beklemeniz çok doğal. Oysa bu, ender rastlanan bir durum. Öyleyse, insanlara ne sunduğunuzu anlatın ve sitenin içine girilmesini sağlayacak, az sayıda, basit yönlendirmeler yapın. Açık olun. Seçenekleri azaltın. İnsanlara ne yapacaklarını söyleyin.