HOŞGELDİNİZ...

21 Şubat 2007 Çarşamba

Tanıtım ve Reklâm İçin Stratejik Planlama

"Nereye varmak istediğinizi bilmiyorsanız,
istediğiniz bir yere ulaşmanız şansa kalmıştır."


Plansız bir kimse, dümeni olmayan gemi gibidir. Rüzgârın estiği yöne gider, akıntılar onu sürükler. Sonunda herhangi bir yere ulaşacaktır, ancak ulaşılan yer ulaşmak istenen yer olmayacaktır. İş yaşantınızda da herhangi bir yere değil ama belirlemiş olduğunuz hedefe ulaşmak için tasarlanmış yazılı bir plan oluşturmak zorundasınız.

Pazarlama faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası olan Tanıtım ve Reklâm aktivitelerini de, doğru, etkili ve ekonomik şekilde yapabilmek için planlanmalısınız. Şu unutulmamalıdır ki, En Pahalı Tanıtım Plansız Tanıtımdır.

Etkili ve verimli bir Tanıtım Planı oluşturmak için yapılacak en doğru şey, şirketinizin Pazarlama Birimi ile tanıtımınızı yapacak Tasarım Ekibi’nin birlikte çalışmasıdır. Böylesi bir ortak çalışma sonucunda geliştirilecek plan hem sizin tanıtım ihtiyaçlarınızı verimli şekilde karşılayabilecek, hem de oluşturulacak entegre bir pazarlama iletişimi ile hedef kitlenize kurumsal kimliğiniz doğru bir şekilde aktarılacaktır.

Tanıtım için stratejik planlama, tanıtım stratejisi, tanıtım planı, uygulama ve hedefler ile ulaşılan sonuçlar arasında karşılaştırma yapmaya yarayacak kontrol mekanizmalarını da içerecek şekilde hazırlanacak bir planlama aktivitesidir. Tanıtım planınızı hazırlarken dikkate almanız gereken temel elemanlar şunlardır:

  • İşinizin içerisinde yer aldığı sektörü, müşteri, tedarikçi, iş gücü ve rakiplerin konumunu da dikkate alarak tanımlayın.
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve işinizin bu ihtiyaçları ne düzeyde karşıladığını tanımlayın.
  • Güçlü ve zayıf yönlerinizi, sektördeki fırsatları ve sorunları tanımlayın.
  • Misyonunuzu, şirketinizin var oluş nedenini de düşünerek tanımlayın.
  • Tanıtım faaliyetlerinin sonucundaki amaçlarınızı tanımlayın.
  • Amaçlarınıza ulaşmak için tanıtım eylem planı yapın.
  • Hazırladığınız tanıtım eylem planını uygulayın.
  • Eylem planında tanımladığınız başarı göstergeleri doğrultusunda, tanıtım ygulamalarınızın sonuçlarını kontrol edin. Sonuçları göz önünde bulundurarak tanıtım planlarınızı güncelleyin.

    Ana sayfaya dön